Äsch

Kommentera
Jag har inga ord i mig. Inga boktäver kommer ur mig. 
Jag kan inte sätta ord på känslorna som jag inte känner. Jag vet inte vad jag känner. 
Jag blir inte ledsen, jag blir inte arg eller glad. 
 
Mest av allt är jag bara tom. Tom på ord. Tom på känslor.
Jag har svårt att prata, stakar mig. Säger fel namn fast jag vet vad personen jag pratar med heter. Stammar. Tappar orden mitt i en mening. Jag kan inte formulera mig så bra. Kommer av mig. Måste stanna upp.
Tänka efter. Vad var det jag tänkte säga? 
Och när någon pratar med mig flackar jag med blicken. Tittar på klockan, ut genom fönstret. Upp i taket, ner i bordet, på mina händer. På personens tröja. Överallt förutom i personens ögon. 

Jag slutar varje tankebana i : Äsch, jag bryr mig ändå inte. 
 
Äsch, jag bryr mig ändå inte.