Jag blir hellre ensam än lycklig med någon annan.

Kommentera
Jag vet att du tycker om mig, jag vet att du vill ligga lika nära mig som jag vill ligga nära dig. Jag vet att du njuter av varje kyss lika mycket som jag njöt av vår första och jag vet att du kommer sakna mig lika mycket i Lund som jag kommer sakna dig. Jag vet att vi är på samma bana, att vi njuter av varandra precis lika mycket.
Men jag vet också att du omöjligt kan veta hur mycket jag hatar Lund för att Lund ska stjäla dig ifrån mig nu när jag äntligen hittat dig.
Jag vet att du inte kan veta, inte kan fatta, aldrig någonsin kan förstå hur jag bara vill gråta varje gång Lund kommer på tal, varje gång jag tänker på att det finns en stad som heter Lund.
Jag försöker tänka att det ju inte är så långt, det är inte Umeå eller Kiruna. Det är inte i ett annat land eller på andra sidan Atlanten.
Det är bara två timmar, det är ingen tid. Två timmar av mitt liv jag mer än gärna lägger på att åka till dig, för att vara med dig, ligga närmre än vad som är möjligt och för att pussa dina händer. Två timmar jag skulle åka bara för att få en endaste kyss.
Men när man känner såhär så kan två timmar vara för långt, två timmar kan kännas som en evighet när man står på perrongen och väntar på någon man längtat efter i veckor. Tretton mil kan kännas som en miljard mil när man ligger i varsin stad och tänker på varandra.


ß