Jag önskade mig någon som dig.

Kommentera
För fem månader sedan trodde jag att jag aldrig skulle få träffa dig igen. Jag trodde att jag hade missat dig, att du levde med din livs kärlek och att du var den lyckligaste på jorden. 
Jag levde i en tjock sörja av självhat och förstörelse. 

Jag önskade mig en vacker man, jag önskade mig någon som skulle ta mig med storm, jag önskade mig någon som skulle vara allt för sig själv.
Jag önskade och jag hittade dig, jag hittade något bättre än vad jag hade önskat mig, jag hittade den vackraste på jorden, jag hittade någon som tar mig med storm varje dag och jag hittade någon som jag vill vara allt för.

Jag visste ingenting om dig. Jag visste bara att du fanns, att du planterat ett litet frö i mig och att jag ibland tänkte på dig.
Jag visste ingenting om din mjuka hud, jag visste ingenting om din lukt och jag visste ingenting om hur perfekt din kropp skulle passa ihop med min. 
Jag visste ingenting om dina händer och långa fingrar, jag visste ingenting om vad du skulle kunna göra med mig, jag visste inte att det var möjligt att känna såhär för någon. 

Jag hade gett upp om kärlek, jag hade gett upp om kärlek för mig. Jag hade börjat tro att jag aldrig skulle få bli lika kär som jag var för fyra år sedan. Jag hade gett upp om att någon skulle vara så kär i mig som jag var då. Jag hade gett upp och acceperat att alla kanske inte har så tur som mina föräldrar. Det kanske inte finns en för alla. Det kanske inte finns någon som är helt rätt för mig. Jag hade gett upp och ställt in mig på att leva med min katt. 
Och så stod du där, med ditt mustiga skägg och dina asgrå ögon. Du stod där och log ditt allra finaste leende och jag smälte, som smör i solsken. Hoppet kom tillbaka, hoppet om någon som är gjord för mig, hoppet om att få vara kär igen, hoppet om att dela mig själv med någon kom tillbaka som en spark i magen. 

För två månader sedan blev du en del av mig, en del av mitt liv, en del av mitt hjärta som jag har längtat efter halva mitt liv. En del som jag aldrig vill vara utan, en del som orsakar smärta och kli när vi inte är med varandra. En del som gör att du är den enda för mig.