Världen är bättre med någon bättre.

Kommentera
Han kom in i mitt liv, rörde runt, ändrade om, vände uppochner på och blåste ur allt mörkt, sorgen och missnöjet jag kände över att aldrig ha blivit tagen med storm.
Jag kan inte vara missnöjd mer, jag kan inte känna mer sorg över alla misslyckade förhållanden och kärleken jag kände för någon som inte ville ha mig och förvirringen över osäkerheten i mitt liv.
Jag kan inte känna missnöje och sorg inför detta eftersom att alla dessa misslyckanden, olyckliga kärlekar och förvirring har gjort att vi träffades vid precis rätt tidpunkt, när vi kunde ta varandra med storm och när vi kunde ägna en hel månad åt att nästan bara tänka på varandra.

Vi träffades först för att bli medvetna om den andres existens, för att vi skulle tänka på varandra, för att vi skulle önska oss något bättre än vad vi redan hade och för att 2013 inte var rätt år för oss men för att påminna oss om att världen kan vara bättre med någon bättre.

Universum ville att vi skulle finna varandra och det gjorde vi.
Jag fann mig själv genom att finna honom. Jag fann det jag sökte i mig själv, jag fann min eld, min gnista, min glöd. Jag fann det som jag för så längesedan tappat och jag fann det i honom. Med honom.

ß