Min kärlek för dig är större än universum

Kommentera
Med ett mod större än hans ego och kärlek för mig större än Eiffeltornet ramlande han in i lägenheten runt kl 03.00.
Han stod bara där, såg lite vimmelkantigt på mig, stod lite ostadigt på benen och hans kyssar smakade sött av alkohol.
Jag kände att något hade förändrats, att det hade blivit större och viktigare för honom. Att jag hade blivit större och viktigare för honom. Att vi hade blivit större och viktigare.
Han släppte mig inte med blicken, sluddrade och snubblade på orden när han gång på sa hur kär han är i mig.
Höll om mig hårt som om han trodde att jag skulle vilja fly.
Han var inte tyst i mer än en sekund åt gången och jag hann knappt svara på vad han sa. Men så tystnade han och var tyst en stund innan han sa bestämt "Jag SKA vara med dig för evigt".

När han stod där, lite vinglig, lite sluddrig och snubblig rusade mitt hjärta, mina tankar snurrade och jag snubblade på orden utan hjälp av alkohol. 
När han stod där blev det också viktigare för mig, det blev viktigare att vara med honom, min kärlek för honom växte sig större. Större än själva universum.

ß